Program za djecu

1. KADA? ponedjeljak-petak od 9-12h  i od 12.15 – 15.15h
2. GDJE? Rudolfa Bičanića 42 (ulaz iz Horvaćanske), 10 000 Zagreb
3. ŠTO? vođene i slobodne aktivnosti koje potiču samostalnost, kreativnost, spoznaju o sebi i svijetu koji nas okružuje
4. TKO? odgojitelji s dugotrajnim iskustvom u radu s djecom

Za svaki tjedan organiziramo planirane slobodne i vođene aktivnosti koje su tematski obrađene. Roditelji mogu na našim stranicama dobiti obavijest o konkretnim tjednim aktivnostima.

Ciljevi i zadaće programa za djecu

Ciljevi programa su usmjereni na dobrobit za dijete i njegov cjelovit razvoj. Osiguravamo uvjete koji će djeci omogućiti usvajanje novih znanja, vještina s naglaskom na razvoj kreativnosti, stvaralaštva, rješavanje problema i socijalnih kompetencija. Indirektno kroz igru i planirane aktivnosti osnažujemo vještine važne za cjeloživotno učenje. Program je utemeljen na humanističko-razvojnom pristupu i usmjeren na razvoj djetetovih potencijala, poštivanju dječjih prava i uvažavanju individualnih potreba djece. Svojim programom i djelovanjem pružamo podršku obitelji i pridonosimo razvoju roditeljskih kompetencija. U planiranju i realizaciji programa polazimo od pretpostavke da je roditelj prvi odgojitelj djeteta, a dijete koje dolazi na određene aktivnosti je sposobno za samostalno djelovanje i stjecanje iskustava. Programom pružamo i potporu roditeljima u njihovoj ulozi, spoznaje o dječjim ponašanjima te kako reagirati na iste. Osnovna zadaća programa je razvijanje i unapređivanje tjelesnih, emocionalnih, socijalnih i spoznajnih potencijala djeteta te poticanje komunikacijskih vještina. Voditelji programa:

  • Željka Marunica, odgojitelj
  • Zrinka Zovak Čehobašić, mag. psych.
Rujan

plan aktivnosti

  • “To sam ja”; “To smo mi”; “Moj prijatelj i ja” – poticanje razvoja slike o sebi i grupnoj pripadnosti
  • Glazbene igre  – pjesmice  i brojalice : “Kad si sretan” ; “Igra kolo” ; “Bubamara” ; “Glava, trbuh, ruke, noge…”
  • Likovne aktivnosti – “Naša livada” – tempere, kistovi, “Otisci prstiju”…
  • Igre tijestom i papirom –   razvoj fine motorike šake
  • Simbolička igra – “U trgovini” ; “Na tržnici” ; “Kod kuće”
  • “Mali majstor” – pluto, čavlići, čekići, pile, odvijači…
  • Početno čitanje i pisanje – radni listovi za poticanje grafomotorike, glasovna analiza i sinteza…
  • Pokretne igre “Pronađi, pronađi” ; “Toplo – hladno” ; “Tko će prije”….
Listopad

plan aktivnosti

Dječji tjedan

  • emocije – ljutnja, tuga, sreća, strah…Kako se danas osjećam? , kartice raspoloženja, Što ti kaže moje lice, 
  • Razgovor uz slikovnicu “Osjećaji” te uz ciklus problemskih slikovnica autorice Tatjana Gjurković i Tea Knežević
  • dječja prava i obveze – Što djeca vole? Što misliš koja su tvoja dječja prava? – likovno izraziti prava i obveze

Jesen

 košara jesenskih plodova – imenovanje,istraživanje svim osjetilima, sličnosti i razlike – uspoređivanje, veličina, količina….premetanje sa žilicom, kuhačom, hvataljkom: puno-prazno…

simbolička igra “Tržnica”

likovne aktivnosti – crtamo -“Kukuruz” ; “Košaru” ; slikamo lišćem, ; izrada čovječuljka od jesenskih plodova; 

Obilježavamo Dane jabuka, kruha i hrane

  • posjet roditelja pekara – kako se kruščić radi, što nam je sve potrebno, zajednička izrada kruha i peciva..
  • Jabuke – količina, veličina, miris, okus, boja, vizualni i degustativni doživljaj…likovni izričaj – kolaž papir, ljepila(aktivnosti prilagođene dobi djece)
  • razgovor Zašto je hrana bitna? ; “Što najviše volim jesti? – opažajno praktična aktivnost – svježe voće i povrće- istraživanje svim osjetima
  • glazbene aktivnosti – “Jedna vrana gakala” ; “Pekar” ; “Jež” ; “Vjeverica”

Studeni

plan aktivnosti

Boje, oblici, veličine, količine

  • prepoznavanje, imenovanje, razlikovanje boja i oblika – izrada stolno manipulativnih poticaja, male društvene igre “Pokaži, pronađi”
  • izrezivanje zadanih oblika u zadanoj boji
  • prepoznavanje razlike u veličini i količini – crtanje po zadatku – npr. “Mali puž, veliki puž”…”Jedna jabuka, više jabuka”…
  • pričamo priče “Boje”

Istražujemo zvukove – glazbu

  • može li naše tijelo proizvesti zvuk, istražiti sve mogućnosti sviranja po tijelu…što sve možemo s glasom, oponašanje zvukova…
  • sviramo po različitim predmetima u sobi, stvaramo mali orkestar
  • igre tišine – kako smo se osjećali u tišini, kakvo je bilo tijelo, pokreti…
  • glasno- tiho – pjevanje pjesmica, hodanje po sobi…
  • ritmizirani govor – izgovarati ime, pojedine riječi, kratke rečenice
  • stvaranje glazbene priče – djeca stvaraju ritam na određene riječi
  • kojim se instrumentom mogu dočarati određene riječi, 
  • igra “Sviraj” – stvaranje ritma tijelom, pokret se ne smije ponavljati
  • zapisivanje ritma otiscima u boji, slikanje glazbe
  • upoznavanje instrumenata – bubnjaonica, tipkaonica, žičaonica, puhaonica, 
  • izrada instrumenata od neoblikovano materijala, crtanje glazbenih instrumenata
  • pogađanje koji instrument svira
  • posjet roditelja glazbenika u skupini…
Prosinac

plan aktivnosti

Božićni blagdani

Došašče – pripremamo sobu za nadolazeće božićne blagdane, slaganje adventskog vjenčića i paljenje prve svijećice – razgovor što koja svijećica predstavlja. Započinjemo s otvaranjem poruka u adventskom kalendaru. Pripremanje fotografija djece u skupini za naš bor, izrada ukrasa za bor od slanog tijesta. Izrada božićnih čestitki od kartona i kolaž papira.

Pričanje božićnih priča, pjesmice „Svjetiljke za dječju dušu“…

Pripremanje božićnih kolačića, istraživanje mirisa i okusa Božića: cimet, klinčić, med…

Razgovor o sv. Obitelji, izrada štalice od kartona, slame – jaslice.

Sv.Nikola – pišemo pismo za sv. Nikolu – što želim, kakve su želje, što je želja…

  • Likovni izraz – izrada čizmica od boca i papira
  • Čitanje „Maca papučarica“  – obrada priče, zašto su djeca ostala bez papučica…
  • Glazbene aktivnosti – „Opet sv. Niko“ , „Sveti Niko svijetom šeta“
  • Tko je bio Nikola, zašto je postao svetac…?
  • Izrađujemo kolačiće za sv. Nikolu…
  • Grupni rad- izrada čizmice za sv. Nikolu

Obilježavamo sv. Luciju – ukrašavanje posudica za sijenje pšenice, istraživanje kakva je pšenica,

  • Tko je bila sv. Lucija,
  • Izrada lampiona od staklenki i boja
Siječanj

plan aktivnosti

Tema: Zima, liječnik, zubar, tijelo

Stigla nam je zima

  • razgovor o promjenama u prirodi – Ljudi zimi, životinje zimi – razgovor uz plakatni prikaz
  • didaktička igra – »Godišnja doba«
  • istraživanje prirodnih pojava – radimo sige, snijeg, led
  • izrada brloga, kućica te staništa od pririodnina za životinje 
  • kako se oblačimo- izrada plakata s odjevnim predmetima
  • priče »Razbojnik sa žutom pjegom« ; »Najbogatiji vrabac na svijetu«
  • likovni izraz – modeliranje – stablo zimi; grataž – ples pahuljica; modeliranje – izrezivanje pahuljica; slikanje na zidu – zima, pahulje; slikanje – šuma zimi
  • glazbena aktivnost »Šapice mi zeko daj« ; »Ljuti se vrapčić na zimu«

Oformiti Kutić liječnika

  • prikupljati dovoljan broj poticaja i sredstava za igru – kutijice, špatulice, gazice, krpice, kute, rendgenske slike…
  • simbolička igra – prerada iskustva kod liječnika, izrada knjižica, podjela uloga, igra »Liječnik i pacijent«
  • razgovor o važnosti brige za zdravlje, kako i na koji način brinemo o zdravlju – zdrava prehrana, tjelovježba
  • radionica zdrave hrane i ljekovitih čajeva
  • posjet roditelja kineziologa
  • didaktičke igre »Moje tijelo« , »Upoznajmo tijelo«
  • izrada rendgenskih slika, model tijela i unutarnjih organa
  • zdravi zubi – razgovor o važnosti održavanja higijene zubi, zašto su nam važni zubi
  • model čeljusti i četkice- kako se pravilno zubi peru
  • izrada zubiju od das mase
  • slikovnice »Mrljek i Prljek rade bljakasti napitak« ; »Zub zubić«
  • glazbena aktivnost – »Šubi, dubi, dubi«