Program za djecu

1. KADA? ponedjeljak-petak od 9-12h  i od 12.15 – 15.15h
2. GDJE? Rudolfa Bičanića 42 (ulaz iz Horvaćanske), 10 000 Zagreb
3. ŠTO? vođene i slobodne aktivnosti koje potiču samostalnost, kreativnost, spoznaju o sebi i svijetu koji nas okružuje
4. TKO? odgojitelji s dugotrajnim iskustvom u radu s djecom

Za svaki tjedan organiziramo planirane slobodne i vođene aktivnosti koje su tematski obrađene. Roditelji mogu na našim stranicama dobiti obavijest o konkretnim tjednim aktivnostima.

Ciljevi i zadaće programa za djecu

Ciljevi programa su usmjereni na dobrobit za dijete i njegov cjelovit razvoj. Osiguravamo uvjete koji će djeci omogućiti usvajanje novih znanja, vještina s naglaskom na razvoj kreativnosti, stvaralaštva, rješavanje problema i socijalnih kompetencija. Indirektno kroz igru i planirane aktivnosti osnažujemo vještine važne za cjeloživotno učenje. Program je utemeljen na humanističko-razvojnom pristupu i usmjeren na razvoj djetetovih potencijala, poštivanju dječjih prava i uvažavanju individualnih potreba djece. Svojim programom i djelovanjem pružamo podršku obitelji i pridonosimo razvoju roditeljskih kompetencija. U planiranju i realizaciji programa polazimo od pretpostavke da je roditelj prvi odgojitelj djeteta, a dijete koje dolazi na određene aktivnosti je sposobno za samostalno djelovanje i stjecanje iskustava. Programom pružamo i potporu roditeljima u njihovoj ulozi, spoznaje o dječjim ponašanjima te kako reagirati na iste. Osnovna zadaća programa je razvijanje i unapređivanje tjelesnih, emocionalnih, socijalnih i spoznajnih potencijala djeteta te poticanje komunikacijskih vještina. Voditelji programa:

  • Željka Marunica, odgojitelj
  • Zrinka Zovak Čehobašić, mag. psych.
Rujan

plan aktivnosti

  • “To sam ja”; “To smo mi”; “Moj prijatelj i ja” – poticanje razvoja slike o sebi i grupnoj pripadnosti
  • Glazbene igre  – pjesmice  i brojalice : “Kad si sretan” ; “Igra kolo” ; “Bubamara” ; “Glava, trbuh, ruke, noge…”
  • Likovne aktivnosti – “Naša livada” – tempere, kistovi, “Otisci prstiju”…
  • Igre tijestom i papirom –   razvoj fine motorike šake
  • Simbolička igra – “U trgovini” ; “Na tržnici” ; “Kod kuće”
  • “Mali majstor” – pluto, čavlići, čekići, pile, odvijači…
  • Početno čitanje i pisanje – radni listovi za poticanje grafomotorike, glasovna analiza i sinteza…
  • Pokretne igre “Pronađi, pronađi” ; “Toplo – hladno” ; “Tko će prije”….
Listopad

plan aktivnosti

Dječji tjedan

  • emocije – ljutnja, tuga, sreća, strah…Kako se danas osjećam? , kartice raspoloženja, Što ti kaže moje lice, 
  • Razgovor uz slikovnicu “Osjećaji” te uz ciklus problemskih slikovnica autorice Tatjana Gjurković i Tea Knežević
  • dječja prava i obveze – Što djeca vole? Što misliš koja su tvoja dječja prava? – likovno izraziti prava i obveze

Jesen

 košara jesenskih plodova – imenovanje,istraživanje svim osjetilima, sličnosti i razlike – uspoređivanje, veličina, količina….premetanje sa žilicom, kuhačom, hvataljkom: puno-prazno…

simbolička igra “Tržnica”

likovne aktivnosti – crtamo -“Kukuruz” ; “Košaru” ; slikamo lišćem, ; izrada čovječuljka od jesenskih plodova; 

Obilježavamo Dane jabuka, kruha i hrane

  • posjet roditelja pekara – kako se kruščić radi, što nam je sve potrebno, zajednička izrada kruha i peciva..
  • Jabuke – količina, veličina, miris, okus, boja, vizualni i degustativni doživljaj…likovni izričaj – kolaž papir, ljepila(aktivnosti prilagođene dobi djece)
  • razgovor Zašto je hrana bitna? ; “Što najviše volim jesti? – opažajno praktična aktivnost – svježe voće i povrće- istraživanje svim osjetima
  • glazbene aktivnosti – “Jedna vrana gakala” ; “Pekar” ; “Jež” ; “Vjeverica”

Studeni

plan aktivnosti

Boje, oblici, veličine, količine

  • prepoznavanje, imenovanje, razlikovanje boja i oblika – izrada stolno manipulativnih poticaja, male društvene igre “Pokaži, pronađi”
  • izrezivanje zadanih oblika u zadanoj boji
  • prepoznavanje razlike u veličini i količini – crtanje po zadatku – npr. “Mali puž, veliki puž”…”Jedna jabuka, više jabuka”…
  • pričamo priče “Boje”

Istražujemo zvukove – glazbu

  • može li naše tijelo proizvesti zvuk, istražiti sve mogućnosti sviranja po tijelu…što sve možemo s glasom, oponašanje zvukova…
  • sviramo po različitim predmetima u sobi, stvaramo mali orkestar
  • igre tišine – kako smo se osjećali u tišini, kakvo je bilo tijelo, pokreti…
  • glasno- tiho – pjevanje pjesmica, hodanje po sobi…
  • ritmizirani govor – izgovarati ime, pojedine riječi, kratke rečenice
  • stvaranje glazbene priče – djeca stvaraju ritam na određene riječi
  • kojim se instrumentom mogu dočarati određene riječi, 
  • igra “Sviraj” – stvaranje ritma tijelom, pokret se ne smije ponavljati
  • zapisivanje ritma otiscima u boji, slikanje glazbe
  • upoznavanje instrumenata – bubnjaonica, tipkaonica, žičaonica, puhaonica, 
  • izrada instrumenata od neoblikovano materijala, crtanje glazbenih instrumenata
  • pogađanje koji instrument svira
  • posjet roditelja glazbenika u skupini…
Prosinac

plan aktivnosti

Božićni blagdani

Došašče – pripremamo sobu za nadolazeće božićne blagdane, slaganje adventskog vjenčića i paljenje prve svijećice – razgovor što koja svijećica predstavlja. Započinjemo s otvaranjem poruka u adventskom kalendaru. Pripremanje fotografija djece u skupini za naš bor, izrada ukrasa za bor od slanog tijesta. Izrada božićnih čestitki od kartona i kolaž papira.

Pričanje božićnih priča, pjesmice „Svjetiljke za dječju dušu“…

Pripremanje božićnih kolačića, istraživanje mirisa i okusa Božića: cimet, klinčić, med…

Razgovor o sv. Obitelji, izrada štalice od kartona, slame – jaslice.

Sv.Nikola – pišemo pismo za sv. Nikolu – što želim, kakve su želje, što je želja…

  • Likovni izraz – izrada čizmica od boca i papira
  • Čitanje „Maca papučarica“  – obrada priče, zašto su djeca ostala bez papučica…
  • Glazbene aktivnosti – „Opet sv. Niko“ , „Sveti Niko svijetom šeta“
  • Tko je bio Nikola, zašto je postao svetac…?
  • Izrađujemo kolačiće za sv. Nikolu…
  • Grupni rad- izrada čizmice za sv. Nikolu

Obilježavamo sv. Luciju – ukrašavanje posudica za sijenje pšenice, istraživanje kakva je pšenica,

  • Tko je bila sv. Lucija,
  • Izrada lampiona od staklenki i boja
Siječanj

plan aktivnosti

Tema: Zima, liječnik, zubar, tijelo

Stigla nam je zima

  • razgovor o promjenama u prirodi – Ljudi zimi, životinje zimi – razgovor uz plakatni prikaz
  • didaktička igra – »Godišnja doba«
  • istraživanje prirodnih pojava – radimo sige, snijeg, led
  • izrada brloga, kućica te staništa od pririodnina za životinje 
  • kako se oblačimo- izrada plakata s odjevnim predmetima
  • priče »Razbojnik sa žutom pjegom« ; »Najbogatiji vrabac na svijetu«
  • likovni izraz – modeliranje – stablo zimi; grataž – ples pahuljica; modeliranje – izrezivanje pahuljica; slikanje na zidu – zima, pahulje; slikanje – šuma zimi
  • glazbena aktivnost »Šapice mi zeko daj« ; »Ljuti se vrapčić na zimu«

Oformiti Kutić liječnika

  • prikupljati dovoljan broj poticaja i sredstava za igru – kutijice, špatulice, gazice, krpice, kute, rendgenske slike…
  • simbolička igra – prerada iskustva kod liječnika, izrada knjižica, podjela uloga, igra »Liječnik i pacijent«
  • razgovor o važnosti brige za zdravlje, kako i na koji način brinemo o zdravlju – zdrava prehrana, tjelovježba
  • radionica zdrave hrane i ljekovitih čajeva
  • posjet roditelja kineziologa
  • didaktičke igre »Moje tijelo« , »Upoznajmo tijelo«
  • izrada rendgenskih slika, model tijela i unutarnjih organa
  • zdravi zubi – razgovor o važnosti održavanja higijene zubi, zašto su nam važni zubi
  • model čeljusti i četkice- kako se pravilno zubi peru
  • izrada zubiju od das mase
  • slikovnice »Mrljek i Prljek rade bljakasti napitak« ; »Zub zubić«
  • glazbena aktivnost – »Šubi, dubi, dubi«
IGRE I AKTIVNOSTI ZA DJECU #OSTANIMOODGOVORNI

 2 – 4 godine

Razvrstavanje u grupe 

1.Pronađite predmete u različitim bojama (npr. štipalice) i dajte djetetu da ih razvrstava u grupe na temelju jednake boje. Također, možete pronaći predmete različitih oblika i veličina i zadati djetetu da složi od najmanjeg prema najvećem ili obrnuto. Pazite da ne koristite jako malene predmete i da nadgledate dijete.

Ukrasna slova

Izrežite od papira ili kartona različita slova i dajte djetetu materijal kojim ih može ukrasiti (bojice, flomasteri, starijima i vodene bojice, pamuk, kolaž-papir…)

Mali graditelji

Nacrtajte kuću i zatim izrežite njezine elemente. Djetetov zadatak je da ponovno sastavi kuću

4 – 6 godina

Pronađi par

Obojajte papiriće ili dajte djeci da sami obojaju papiriće flomasterima. Na druge papiriće napišite ime boje kojom je dijete obojalo papirić. Cilj je spojiti obojeni papirić s pripadajućim imenom boje.

Pogađanje

Odaberite jedan predmet koji se nalazi u blizini te ga pokušajte opisati djetetu sa što više detalja (boja, oblik, način upotrebe…). Djetetov je zadatak da pogodi o kojem se predmetu radi. Također, igra se može igrati i na način da dijete opisuje predmet.

Poznavanje životinja

Za ovu igru možete iskoristiti sličice iz igre “Razvrstavanje u grupe 2.”. Dijete pred sobom ima određen broj slika različitih životinja o kojima mu vi postavljate pitanja, a njegov je zadatak pokazati na životinju na koju se pitanje odnosi. Primjer: Na pitanje “Koja se životinja ima 4 noge i može živjeti u kući?” dijete treba pokazati na mačku. Na pitanje “Koja životinja ima kljun i radi gnijezdo?” pokazati će na pticu. Ovo je jako zabavna igra za dijete uz koju proširuje svoje znanje o životinjama.

Potraga za blagom (moguće u grupi i individualno)

Napravite listu s predmetima koje djeca mogu lako pronaći kod kuće te osmislite nagradu kada pronađu sve predmete s liste. Možete im pomagati govoreći toplo kada se nalaze blizu predmeta ili hladno kada su jako udaljeni. Također, ako želite više sudjelovati u njihovoj potrazi možete im pomagati u traženju gdje se određeni predmet nalazi. Koristite prijedloge u, na, ispred, iza, ispod, pored i ostale kako bi pomogli djetetu i kako bi mu tako pomogli u savladavanju prostornih odnosa. Primjer: Ako dijete traži četku, možete mu reći kako je u prostoriji u kojoj peremo zube u trećoj ladici.

Razvrstavanje u grupe

2. Ako imate printer kod kuće isprintajte slike riječi koje počinju na pet različitih slova po vašem izboru. Primjer: ako ste izabrali slova R, S, M, P i T pronađite tri do pet riječi koje počinju sa svakim od navedenih slova. Tako možete isprintati ili pronaći sličice rijeke, ribe, raka, sata, slona, sunca, mačke, medvjeda, miša, ptice, psa, patke, tikve, telefona, televizije… Djetetov je zadatak da slike stave ispod odgovarajuće kartice na kojoj je slovo.

S – kao npr.

slon.jpg
moc-sunca.jpg
Sat.jpg

Dan – noć

Igra funkcionira na način da kada je dan dijete je u uspravnoj poziciji, a kada kažete noć dijete čučne. Jedina razlika je što ćete umjesto riječi dan i noć koristiti različite riječi koje ćete rastavljati na slogove. Na prvom slogu dijete je u uspravnoj poziciji, na drugi slog riječi dijete čučne, u slučaju da riječ ima i treći slog ponovno će se dići i tako dok ne izgovorite cijelu riječ. U primjeru riječi kuća dijete će kada čuje -ku biti u uspravnom stavu, a kada čuje -ća će se spustiti. S druge strane, kod riječi televizija kada čuje -te biti će gore, na -le će se spustiti, na -vi je opet gore, na -zi se spušta i na -ja podiže. Djetetov je zadatak da nakon svake riječi pokuša samo ju izgovoriti i kada uspije igra se nastavlja. Još jedna verzija je da osim čučnja i ustajanje poskoče u lijevu i desnu stranu uz korištenje različitih riječi ( primjerice plava- gore; crvena- dolje; more – lijevo; nebo- desno).

6 i 7 godina

Brojenje (Memory uz pomoć starijeg člana obitelji)

Napravite 10 kartica od papira na koje ćete nacrtati određen broj nekih predmeta (možete crtati krugove, cvjetove, olovke – što mislite da bi se vašem djetetu svidjelo). Također napravite kartice s brojevima od 1 do 10. Svaka kartica treba imati svoj par (kartica s nacrtanim predmetima treba imati pripadajuću karticu na kojoj se nalazi broj tih predmeta). Ova igra je svojevrstan memory s karticama gdje dijete uči brojati uz vašu pomoć. Zadatak je pronaći što više parova.

Poznavanje riječi (za cijelu obitelj)

Na tvrđi papir ili karton nacrtajte kvadratiće u koje ćete upisati slova abecede. Napravite start i cilj i pronađite predmet koji bi mogao služiti kao figura. Napravite 5 kartica na koje ćete napisati: predmet, boja, hrana, životinja, ime. Kada bacanjem kocke stanete na određeni kvadratić, izvlačite karticu i trebate imenovati riječ na slovo koje se nalazi u vašem kvadratiću ovisno o tome što kartica od vas traži. Primjer: Ako ste stali na slovo s i izvukli karticu na kojoj piše životinja trebate se dosjetiti životinje čije ime počinje sa slovom s (slon). Sudionik koji se ne može sjetiti riječi gubi pravo na bacanje kocke u idućem krugu. Pobjednik je osoba koja prva stigne do cilja.

Pričam ti priču (U grupi)

Napravite kartice na koje ćete napisati različite pojmove. Sudionici redom izvlače po jednu karticu. Zadatak je smisliti rečenicu upotrijebivši zadanu riječ. Drugi sudionik smišlja rečenicu sa svojom zadanom riječi pokušavajući se nadovezati na prethodnu (idući se nadovezuje na njegovu rečenicu i tako u krug stvarajući svojevrsnu priču). Ovom se igrom uči pravilno slagati riječi u rečenice te se razvija maštovitost.

Igre i tekst  obradila i pripremila Leona Perkušič